Recordeu aquell joc al que jugàvem on, fent preguntes, havíem d’esbrinar el personatge que amagava el nostre contrincant?
A les classes de mates de 4t ESO del Pompeu ens estem preparant per jugar-hi però no amb personatges, sinó amb FUNCIONS.
A partir de la metodologia trencaclosques estem aprenent les característiques bàsiques de les funcions. És un treball en grup; cada grup treballa i es fa expert en una de les característiques (en aquesta unitat els dossiers de treball tenen la informació en anglès… Oh MYGOD!!)
Després es fan grups mixtos, amb membres de diferents grups d’experts i cada membre aporta al grup la seva saviesa sobre la característica que ha investigat prèviament. Entre iguals acaben descobrint les característiques bàsiques de les funcions.
Es tracta d’una activitat motivadora, que implica l’alumnat en el procés d’aprenentatge i afavoreix la cooperació entre iguals, fent que l’alumne sigui el protagonista del seu propi aprenentatge.
Qui guanyarà la partida? Qui descobrirà abans la funció que té el seu contrincant?